شرایط گارانتی

خریدار گرامی ضمن تشکر از حسن انتخاب شما لطفا مفاد مندرج در شرایط گارانتی را به دقت مطالعه فرمایید .

تعاریف ؛

واژه ها و اصطلاحات مندرج در این متن به مفاهیم مشروحه زیر بکار برده شده است :

شرکت ( عرضه کننده ): تولید کننده یا صاحب برند که اقدام به عرضه کالا می نماید .

فروشنده : هر شخص حقیقی یا حقوقی که کالا را به مصرف کننده نهایی به فروش می رساند .

سازمان : سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

نمایندگی مجاز : شخصیت حقیقی یا حقوقی دارای پروانه صنفی معتبر از اتحادیه ذیربط است که از سوی شرکت تولید کننده بعنوان نماینده خدمات پس از فروش تعیین می گردد و عهده دار اجرای عملیات خدمات پس از فروش می باشد .

خدمات پس از فروش : کلیه خدمات از قبیل ضمانت و تعهد ( نصب و راه اندازی ، پیشتیبانی خدمات ، تعویض ، تعمیرات ، تامین قطعه استاندارد ) که موجب تضمین کارکرد مطلوب کالاهای مشمول از سوی شرکت می گردد .

ضمانت : مجموعه تعهداتی از قبیل تامین و تعویض قطعات ، خدمات فنی و تعمیری استاندارد و به موقع که از سوی تولید کننده و یا وارد کننده برای یک دوره زمانی مشخص بطور رایگان ( طبق دستورالعمل سازمان به مصرف کننده ارائه می شود .

ضمانت نامه : سندی است که تعهدات شرکت را براساس شناسنامه خدمات پس از فروش در قالب برگه های چاپی ، توکن سخت افزاری و نرم افزاری ، کارت هوشمند و یا غیره در برداشته و به همراه کالا تحویل مصرف کننده می گردد . این سند شامل استثنائات سلب مسولیت ها نیز می باشد .

خدمات دوران تعهد : مجموعه تعهداتی که از قبیل تعمیرات ، تامین لوازم یدکی و پیشتیبانی کالاها برای یک دوره زمانی مشخص که بیش از دوره ضمانت است و از سوی عرضه کننده با اخذ هزینه های مترتب ارائه می شود .

خدمات در محل : خدمات تعمیراتی است که به منظور تامین رفاه مصرف کننده در محل استقرار کالاهای مشمول ارائه می گردد .

10-شناسنامه رهگیری : مبتنی بر شناسه کالاست که به منظور منحصر به فرد نمودن هر واحد کالا اختصاص می یابد . ماهیت ، مالکیت مبتنی بر این شناسه قابل استعلام و رهگیری است و در قالب یک رمزینه بر روی کالا نصب یا درج می شود .

11-راهنمای مصرف کنندگان : هرگونه بسته سخت افزاری و نرم افزاری ، کارت یا حافظه هوشمند که حاوی مواردی از قبیل نحوه استفاده مطلوب از کالا ، فهرست مشخصات ، متعلقات و تجهیزات همراه ، تجهیزات و وسایل اضافی مجاز موجود یا قابل نصب ، ملاحظات ایمنی و مراقبتی ، بازدید دوره ای می باشد که ارائه آن در زمان تحویل کالا به مصرف کننده و رعایت آن توسط مصرف کننده ضروری می باشد .

12-استفاده صحیح از محصول : به استفاده مناسب از هر محصول مطابق مشخصات اعلام شده از سوی شرکت که در راهنمای مصرف کنندگان و مطابق دستورالعمل ها و استانداردهای ابلاغی جهت تعیین مسولیت های مربوط می باشد ، اطلاق می گردد .

13-قطعه استاندارد : قطعات بکار رفته در انواع کالاهای مشمول که دارای یکی از استانداردهای ملی یا کارخانه ای می باشد .

14-کالای مشابه : کالایی که از نظر عملکرد ، مشخصات فنی اصلی ، رنگ ، ظرفیت ، اندازه ، قابلیت های اصلی در یک سطح مشابه باشد .

15- نصب الزامی :  کالایی که نصب و راه اندازی آن توسط مشتری قابل انجام نبوده و عدم نصب تخصصی آن می تواند مخاطراتی ایجاد و یا در ایجاد خرابی های بعدی موثر باشد و لازم است توسط عرضه کننده یا واسط خدمات نصب و راه اندازی گردد .

16- بدون نصب : کالایی که مفهوم نصب در مورد آن مصداق نداشته و مشتری با مطالعه دفترچه راهنما و یا راهنمایی فروشنده به سادگی می تواند از وسیله بهره برداری نماید .

17- ایراد اساسی : نقصی در قطعه ای اساسی که متشری را از بهره مندی از کارکرد اصلی کالا محروم می نماید .

18- عیب ذاتی: نوعی ایراد اساسی که خود یا پتانسیل آن از بدو تولید تا تحویل محصول به مصرف کننده در محصول وجود داشته باشد یا ایجاد شود و ناشی از استفاده نادرست از محصول توسط مصرف کننده نباشد .

19- ایراد غیراساسی : ایراد در قطعه ای غیراساسی که کارکرد اصلی و بهرمندی مشتری از آنرا متوقف نمی نماید .

20- ایراد تکراری : نقص ناشی از خرابی یک قطعه واحد که بیش از دوبار تکرار شود

21- آسیب : نقصی که ناشی از عدم نگهداری و استفاده صحیح کالا مطابق دستورالعمل استفاده توسط مشتری و یا حوادث باشد .

 

شرایط و مزایای گارانتی محصولات الگانس؛

24 ماه ضمانت برای محصولات جاروبرقی، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی

144  ماه پشتیبانی خدمات برای تمام محصولات 

دارای بیش از 300 نمایندگی خدمات پس از فروش در سراسر کشور

تطابق محصول ؛

تطابق محصول با صورتحساب ، سلامت محصول و سلامت بسته بندی تا لحظه تحویل به مشتری برعهده شرکت بوده و در زمان تحویل ، کلیه موارد مذکور با رویت و امضای مصرف کننده گواهی می گردد . مصرف کننده مجاز است در صورت عدم تطابق ، نسبت به عودت وجه یا تعویض آن ، درخواست خود را اعلام نماید و پس از تایید سلامت محصول توسط مصرف کننده ، کلیه مسولیت های آن به عهده مشتری می باشد  .

نصب ، راه اندازی و آموزش ؛

انجام برخی کارها قبل از نصب می تواند به سرعت و کیفیت خدمات دریافتی شما کمک کند.

آماده‌سازی محل نصب اعم از نصب شیر ورودی و محل خروجی فاضلاب.

داشتن پریز برق در نزدیکی محل نصب دستگاه.

در صورت آسیب دیدن کارتن و محصول گزارش آن بایستی به کارشناس مربوطه پاک سرویس ارائه گردد.

محصول لباسشویی و ظرفشویی در محیط سر بسته و دور از رطوبت باید نصب شود.

جدول جریمه نقض تعهد  ؛

نوع نصب و راه اندازی

بازه زمانی

جریمه نقض تعهد

نصب الزامی

تا 5 روز

ندارد

6 تا 14 روز

به ازای هر روز تاخیر 1 ماه افزایش گارانتی

15 روز به بالا

اختیار عودت کالا توسط مشتری

بدون نصب

همزمان با خرید

ندارد

 

مبنای محاسبه زمان شروع گارانتی :

دسته بندی و نصب و راه اندازی

ملاک شروع گارانتی

شرایط نقض تعهد

ماشین ظرفشویی ، ماشین لباسشویی

از تاریخ نصب توسط عرضه کننده

نصب توسط غیر از عرضه کننده

جاروبرقی

عدم نیاز به نصب

عدم رعایت مندرجات دفترچه راهنما

فاصله تولید تا درخواست نصب یا خرید دستگاه نباید بیش از یکسال باشد در صورت گذشت این زمان ، شرکت می تواند معادل آن زمان از دوره ضمانت کالا کسر نماید .

خدمات غیررایگان ؛

تامین قطعه مصرفی غیر از موارد ناشی از عیب موجود در این اقلام

رفع ایراد ناشی از عدم استفاده و نگهداری اصولی و نامتعارف از وسیله مطابق دستورالعمل همراه کالا یا بروز آسیب و حوادث

تامین متعلقات اضافی مرتبط با زیرساخت محل نصب یا استفاده

رفع ایراد ناشی از نصب ، تعمیر یا دستکاری توسط افراد غیرمجاز

ارائه خدمات ناشی از جابجایی و نصب مجدد محصول 

استفاده از اقلام مازاد علاوه بر ملحقات همراه محصول

نصب و تعمیر نامتعارف خارج از موارد تصریح شده در دستورالعمل نصب یا استفاده

اگر برای دستگاه شما مشکلی رخ داده و نیاز به مراجعه سرویسکار متخصص دارید ، پیشنهاد می گردد ؛

دفترچه راهنمای محصول را مطالعه نمایید

کدهای خطای دستگاه را بررسی نمایید

تماس با پیشتیانی و خدمات مرکزی

 

مزایای استفاده از خدمات و پیشتیانی مرکزی ؛

تعمیر در محل

استفاده از قطعات اصلی

خدمات رایگان در مدت زمان گارانتی

اعزام سرویسکار متخصص

آموزش رایگان

خدمات و شرایط تعمیر محصول ؛

در فرآیند تعمیر ایرادات ناشی از نقل و انتقال دستگاه و خسارت به هنگام تعمیر برعهده شرکت بوده

قطعات تعویضی و خدمات تعمیری انجام شده در دوره تعهد به مدت 6 ماه ضمانت می گردد .

چنانچه در دوره ضمانت مسولیت هر نوع نقض یا عیب ذاتی که در کالای فروخته شده وجود دارد یا در نتیجه استفاده معمول از کالاهای مشمول بروز نموده شرکت نسبت به رفع عیب و ایراد که مانع استفاده مطلوب از کالا شده است اقدام می نماید و چنانچه عیب ذاتی در بازه زمانی 90 روز پس از نصب محصول بروز نماید ، مصرف کننده می تواند درخواست تعویض و یا جایگزین کالای خریداری شده را نموده و شرکت مطابق درخواست مشتری نسبت  به تعویض دستگاه خریداری شده اقدام می نماید

در در صورت بروز ایراد تکراری در دوره ضمانت ، مصرف کننده مجاز به درخواست تعویض کالا می باشد.

کلیه خدمات پس از فروش تعمیراتی و هزینه های تبعی از جمله اجرت تعمیر ، تامین و تعویض قطعات ، هزینه ایاب و ذهاب و حمل و نقل ، جابجایی کالای مشتری به محل ارائه خدمت در محدوده شهری در دوره ضمانت رایگان بوده و این خدمات در طول دوره تعهد با اخذ هزینه می باشد . مابه التفاوت هزینه حمل و نقل محصول و ایاب و ذهاب در خارج از محدوده شهری در دوره ضمانت بر عهده مشتری می باشد .

در صورتیکه طی مدت 2 هفته در دوره ضمانت و 2 ماه در دوره تعهد ، شرکت قادر به رفع عیب محصول نباشد با درخواست مصرف کننده نسبت به تعویض محصول با محصول نو مشابه و یا عودت وجه ( مطابق قیمت روز کالای نو مشابه با کسر استهلاک 10 درصد ) بعد از اتمام دوره ضمانت اقدام می نماید

در شرایط حمل و نقل بایستی توجه شود که کالا؛

توسط لجستیک و یا باربری معتبر حمل شود.

محصول برای جابجایی بر روی زمین کشیده نشود.

محصولات به صورت ایستاده حمل شود.

شرایط خروج محصول از گارانتی در حین حمل و نقل؛

کارتن محصول توسط نماینده مجاز باز شود.

کارتن محصول می‌بایست صحیح و سالم بدون پاره‌گی باشد.

در صورت آسیب دیدن کارتن و محصول، گزارش آن برای تصمیم‌گیری به کارشناس مربوطه ارائه گردد.

شرایط خروج محصول از گارانتی قبل از نصب؛

جابجایی محصول توسط مشتری و آسیب رساندن به ظاهر محصول.

خارج کردن محصول از کارتن بسته‌بندی بدون هماهنگی با نماینده خدمات.

شرایط خروج محصول از گارانتی بعد از نصب؛

استفاده از محافظ برق نامناسب برای محصول.

نوسان برق منطقه.

نفوذ موش به داخل دستگاه و جویده شدن سیم کشی.

نفوذ حشرات مانند سوسک به روی برد که باعث معیوب شدن برد و قطعات برقی می‌شود.

استفاده نامتعارف از محصول مخصوصا لباسشویی که شامل ریختن بار اضافه و بیش از حد استاندارد باشد.

استفاده از مواد شوینده نامناسب و بی‌کیفیت برای شست و شوی ظروف و البسه.

جابجایی محصول توسط مشتری و آسیب رساندن به ظاهر محصول.

شکستگی قطعات ظاهری محصول.

قری، خط و خش، رنگ پریدگی بدنه محصول.

استفاده از مواد شوینده نامناسب برای نظافت داخل و ظاهر محصول.

تغییر آدرس مشتری و نصب مجدد محصول می‌بایست با اطلاع شرکت و توسط نماینده خدمات صورت پذیرد.

شکایات و تخلفات ؛

خریدار گرامی در صورت بروز هرگونه مشکل و شکایت خواهشمند اس نسبت به تکمیل فرم شکایت مشتریان در سایت شرکت اقدام نمایید تا در اسرع وقت رسیدگی و رضایتمندی حاصل گردد . همچنین می توانید با تلفن بازرسی و شکایات شرکت تماس حاصل نمایید و موضوع را توسط کارشناسان مربوطه ثبت نمایید .   

تلفن خدمات پس از فروش مرکزی  :  5- 44478551

تلفن بازرسی و شکایات :  44465162

کد امنیتی